loading...
دانلودها
OMiD بازدید : 134 جمعه 1392/09/29 نظرات (0)

 

این پیروزی نخستین برد استقلال مقابل صبا در لیگ برتر بود، ضمن اینکه عبدالصمد مرفاوی با پذیرش شکست برابر استقلال، چهارمین باخت متوالی خود را با تیم صبا تجربه کرد

 

استقلال كه مي دانست كسب اين سه امتياز مي تواند انها را در كورس قهرماني نگه دارد با يك بازي حساب شده و كاملا اقتصادي توانست با نتيجه دو بر يك از صبا بگذرد. اين پيروزي باعث شد استقلال به رده سوم جدول صعود كند.


ساعت 15:05 ، ورزشگاه یادگار امام قم ، تماشاچی : 10هزار نفر

داور : سعید مظفری

 اخطار:غلام ن‍ژاد(18)

ابوالفضل ابراهيمي(20) مسعود حقجو(65)

صبا : 
 مهرداد طهماسبی، مجید حیدری، مسعود حق‌جو، مجید هوتن، حسین بادامکی(از دقیقه 83 حامد پورعمرانی)، هادی شکوری، ابوالفضل ابراهیمی، روزبه چشمی، فرید کریمی، رضا عنایتی و مهدی مومنی

سرمربی:صمد مرفاوی

استقلال:سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، پژمان نوری، مجید غلام نژاد،(اكبرپور)جواد نکونام،(اولادي) آندرانیک تیموریان،ایمان باصفا،(صادقي)خسرو حیدری،محمد مهدی نظری و محمد قاضی.

سرمربی:امیرقلعه نویی

 

 

در ترکیب استقلال ، آرش برهانی بازهم  از ابتدا در ترکیب استقلال حضور نخواهد داشت  و نظری که پیش از این در تمرینات تیم دچار مصدومیت جزئی شده بود  ،مشکلی برای همراهی تیمش ندارد و با این که در مدت 881 دقیقه حضورش در جمع استقلالی های حتی موفق به ثمر رساندن یک گل نیز نشده است ، در جدال امروز فیکس خواهد بود . این در حالی است که محمد قاضی نیز که هر 336 دقیقه یک گل برای استقلال به ثمر رسانده ، فیکس بازی می کند.

از نکات دیگر جالب توجه در ترکیب تیم قلعه نویی حضور ایمان با صفا در ترکیب است و این در حالیست که با حضور غلام نژاد در خط دفاع ، امیرحسین صادقی هم امروز از ابتدا از روی نیمکت کار تیمش را دنبال خواهد کرد تا در صمورت صلاحدید کادرفنی به ترکیب تیم اضافه شود .

در صبا هم اکبرصادقی محروم است و کیوان امرایی و محسن بیات به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی حضور ندارند.

دقایق حساس:

دقیقه 9- پاس عالی و کم نظیر جواد نکونام در شش قدم به پژمان نوری رسید و نوری ضربه را به اوت زد . 

دقيقه 34- حسين بادامكي حركت خوبي را از جناح چپ استقلال آغاز كرد اما ابراهيمي نتوانست توپ ارسالي او را در چارچوب دروازه رحمتي شليك كند.بازي در اين دقايق بيشتر در ميانه ميدان است.

 دقيقه50- جواد نكونام شوت سركشي را از پشت محوطه هجده قدم شليك كرد كه توپ او با اختلاف ناچيزي به بيرون رفت.

دقيقه 85- اين بار اشتباه حنيف عمران زاده چيزي نمانده بود تا كار را به تساوي بكشاند اما نكونام به موقع توپ را از مقابل مهاجم صبا ربود.

گل ها:

(1-0) مجيد غلام ن‍ژاد در دقيقه 40 سانتر زيبايي را روي دروازه صبا كشيد و محمد قاضي در صورتي كه هيچ مدافعي در اطرافش نبود به راحتي دروازه حريف را با ضربه سر باز كرد.

(0-2) باز هم يك سانتر ديگر از جناح راست موجب فرو ريختن دروازه صبا شد.اين بار آندو از روي يك ضربه ايستگاهي توپي را ارسال كرد و پ‍‍‍ژمان منتظري با ضربه سر گل دوم آبي پوشان را به ثمر رساند.

(2-1) رضا عنايتي با تكلي صحيح توپ را از پژمان نوري گرفت و به راحتي دروازه رحمتي را گشود

شرح نيمه اول:

مطابق انتظار بازي دو تيم در نيمه نخست چندان جذاب از آب در نيامد. استقلال در اين نيمه صاحب دو موقعيت خوب شد كه اولي را نوري به بيرون زد اما در صحنه دوم محمد قاضي سرانجام بعد از مدت ها موفق شد به گلزني شد. از ديگر نكات اين نيمه مي شود به بازي نه چندان خوب ايمان باصفا اشاره كرد. اين هافبك جوان در ميانه ميدان سردرگم بود و نشان داد زمان زيادي باقي مانده تا با فضاي بازي در ليگ برتر آشنا شود. انتظار مي رود در نيمه دوم او از تعويض هاي اول قلعه نويي باشد. 

 

نيمه دوم:

 

در آغاز نيمه دوم استقلال دو تعويض تقريبا تدافعي را انجام داد. ايمان با صفا و غلام نژاد جاي خود را به سياوش و امير حسين صادقي دادند. در اين نيمه صبا باز هم نتوانست موقعيت چندان جدي اي را روي دروازه استقلال خلق كند. تنها گل انها روي اشتباه فاحش پژمان نوري به ثمر رسيد. در عوض قلعه نويي به شاگردانش دستور داده بود تا جايي كه مي توانند از اطراف محوطه هجده قدم خطا بگيرند و سرانجام يكي از همين ضربات ايستگاهي موجب شد آبي ها به گل دوم خود برسند. با اين پيروزي استقلال همچنان در كورس قهرماني باقي ماند و به نظر مي رسد قلعه نويي مي داند چگونه در فوتبال ايران با حد اقل كيفيت بيشترين امتياز را بگيرد.

 
 

اتفاق ويژه:اگر از نخستين برد قلعه نويي در زمين قم عبور كنيم مهمترين اتفاق بازي مي تواند مصدوم شدن جواد نكونام باشد. همان اتفاقي كه كارلوس كي روش از آن هراس داشت. هنوز .مشخص نيست ميزبان مصدوميت كاپيتان تيم ملي چقدر  است.

 استقلال با پیروزی مقابل صبای قم 35 امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد. تیم صبای قم نیز با 16 امتیاز در رتبه سیزدهم باقی ماند.

برچسب ها استقلال ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
0000
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 213
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,246
  • بازدید ماه : 4,408
  • بازدید سال : 28,267
  • بازدید کلی : 169,016